Selecteer een pagina

Diversiteit

 

Als kind was ik heel leergierig en ik ging van jongs-af-aan zo graag naar school, dat ik zelfs thuis met de kinderen in de straat ‘schooltje’ speelde. Bij de diploma-uitreiking van het VWO zei een docent gekscherend over mij ‘dat ik ongetwijfeld nog langer op school zou zijn gebleven, als er nog een volgend niveau was geweest.’ En hij had gelijk. Ik genoot van de diversiteit aan schoolvakken en het liefst zette ik dit voort in mijn beroepsopleiding. De opleiding Logopedie/Akoepedie bood die mogelijkheid en ook daar genoot ik van de diversiteit aan vakken op het gebied Stem, Spraak, Taal en Gehoor. Die diversiteit werd de rode draad in mijn leven; van het werken als logopedist met zeer moeilijk lerende kinderen tot het werken als logopedist in mijn eigen praktijk, allround, met zowel kinderen als volwassenen. Na- en bijscholing was iedere keer een feestje: bijleren op het gebied van álle vakken, want hoewel ik in mijn regio de specialist werd voor jonge zeer moeilijk lerende kinderen, wilde ik zelf nog niets weten van een specialisatie. Mijn interesse voor o.a. stotteren en stemstoornissen bleef ook zeer groot.

 

 

Een leven lang leren

Mijn motto is ‘een leven lang leren.’ Het is de rode draad in mijn leven en het drijft me mijzelf steeds verder te ontwikkelen. Het is geen bewust proces; ik neem het leven zoals het komt, ik zie mogelijkheden en pak daarbij de kansen die voor het oprapen liggen. Na een coachopleiding werd ik kwaliteitskringbegeleider van vrijgevestigde logopedisten in mijn regio. Door dit werk ontdekte ik dat ik graag werkte met volwassenen, gelijkgestemden, bij voorkeur met goed gemotiveerde mensen. Mijn ergernis kwam te liggen bij cliënten (en hun ouders) die niet hun kansen benutten en niet gemotiveerd waren om thuis te oefenen. Ik zei mijn praktijk vaarwel en nam mij voor oefenmaterialen te ontwikkelen ten behoeve van de spraak- en taalontwikkeling.

Maar zover kwam het niet….

Zelf doen

 

Zonder kennis van digitaal ontwerpen zag ik niet in hoe ik de lesmaterialen in eigen beheer kon creëren en produceren. Een opleiding tot grafisch ontwerpen was de oplossing, waarna ik mij verder specialiseerde in het digitaal ontwerpen van hobbymaterialen en patronen (voor stoffen, behang, etc.). Betaalde en onbetaalde opdrachten, met strakke deadlines, hielden me van de straat. Sinds 2003 leerde ik online en dat nam in 2010 een vlucht met steeds meer Amerikaanse online trainingen. Alle opgedane kennis gaf mij ook de mogelijkheid om online een methode aan te bieden, waarin ik het schrijven met de hand promoot. Door mij te begeven in de wereld van online ondernemen, leerde ik niet alleen zelf enorm veel maar ik ontdekte ook dat ik ondernemers veel te bieden heb. Omdat ik mij profileer als logopedist, krijg ik regelmatig vragen met betrekking tot stemklachten. Enkel adviseren, geeft mij geen voldoening. Zelf vind ik gezond leven zeer belangrijk en in het verlengde daarvan wil ik anderen graag helpen met het bereiken van gezond stemgebruik.

 

Zelf de website inrichten, zelf alles willen doen… dat kost tijd, maar geeft me de diversiteit waar ik van houd. Mijn winst is dat ik door te ondernemen ‘een leven lang kan blijven leren’. Jouw winst is dat ik niet alleen zelf graag leer maar ook weet hoe ik jou kan leren stap-voor-stap jouw stem te trainen, zodat je op elk moment, vol vertrouwen jouw stem kunt inzetten voor je bedrijf. Ook kan ik jou helpen dit optimaal te implementeren in je dagelijks leven zonder dat het een belasting is. Maar…. je moet dan wel jouw kansen pakken en gemotiveerd aan de slag gaan. Doe je mee? Dan nodig ik je van harte uit alvast aan de slag te gaan met de video waarin ik je laat zien en horen hoe je in drie handelingen, binnen 5 minuten, een zwaar vermoeide stem kan herstellen.

 

Wees dé stem van jouw bedrijf. Laat van je horen!

 

Monique